In een wereld die steeds harder wordt staan kinderen er vaak alleen voor. Met ‘Eén voor Kinderen’ slaan UNICEF Nederland, Edukans, het Liliane Fonds, Het Vergeten Kind en AVROTROS de handen ineen. Met één doel: kinderen een betere toekomst geven. Met een speciale live-uitzending van ‘Maestro’ werd de aftrap gegeven om te doneren. Wij ontwikkelden de speciale website.
Eenmalig doneren, gemakkelijk via iDeal
Tijdens de live-uitzending werden kijkers opgeroepen om te doneren via de speciaal door ons ontwikkelde website. Via een custom iDEAL integratie konden bezoekers zelf invullen welk bedrag ze wilden overmaken.
NPO3, Vrijdagavond, primetime. 15.000 transacties in één uur
Vanzelfsprekend moest de drempel om te doneren zou laag mogelijk zijn. We hebben de payment-flow daarom beperkt tot twee stappen. Hierdoor konden we op piekmomenten meer dan 30 transacties per seconde verwerken.
Automatisch schaalbaar, gericht op piekmomenten
Tijdens deze liveuitzending moesten we onszelf voorbereiden op bijzonder veel peak traffic en een grote hoeveelheid transacties. Daarom hebben wij samen met onze partners CloudVPS en Mollie een schaalbare infrastructuur gebouwd.
Doneren via smartphone of tablet
Wanneer je achter de televisie zit is het aannemelijk dat je je smartphone of tablet gebruikt om de website te bezoeken. Daarom hebben we de speciale website vanuit een mobile-first gedachte ontwikkeld.
Een unieke samenwerking en een prachtig resultaat
Als coördinerende partner van UNICEF hebben we ervoor gezorgd dat er meer dan 1 miljoen euro aan donaties is verwerkt. Een resultaat waar wij supertrots op zijn.
Uitzending terugkijken?
Via de NPO website kan iedereen de gehele uitzending online terugkijken.